fredag.

Idag har jag skickat  en prao ansökan  till nerkes allehandas kulturedaktion. Undrar fall den går in, hoppas! Tänkte också söka till vlt men vad är oddsen på att jag får dem båda liksom? Två enskilda veckor i vår behöver nog lite fler förfrågningar. Någon som har något förslag?

Tänkte försöka fixa ett i stockholm så man kommer ifrån detta ide ett tag. Får fråga ut mina fastrar, farbröder, farmor &  farfar imorgon för då blir det julfirande för hela slanten i det rått täta Västerås.Ska bli trevligt att äta mörkchoklad, mandariner och leka lite med kusinerna, vilket inte görs så ofta.

Jag får nog ta på mig ansvaret att berätta lite om Idas vilda liv det senaste dygnet. Hon har opererat knät, en gammal fotbollskada för två år sedan. Som jag har förstått blev operationen lite större än planerat. Efteråt fick hon ta morfin och sova över natten. Idag åkte hon hem där hon nog hittade en öppnad chokladask från oss medmänniskor i brevlådan och just nu vet jag faktikst inte hur hon mår, inte så bra tror jag. Hon får skriva mer själv i framtiden.

image163

Jag har ett önskemål inför vintern. En pälsmössa, gärna en brunare variant än den här. Dock hara jag ett problem, jag har inte direkt stort huvud, det är bara det att jag inte hittar en ända pälsmössa som går att få nedanför tinningarna. Jag får fortsätta att leta.

dagens låt: Josie- Armand Mirpour


ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0