Jag dricker glögg med balkongdörren öppen i natt, jag är så trött på alla mejl och koder.

Den här veckan har jag inte varit så het på blogg fronten. Nästa vecka sätts betygen och därför skulle alla fenomen som kunde höja betygen visas upp, vilket jag nog lyckades förvånansvärt bra med efter omständigheterna.

I helgen hade jag nästan inte med mig något hem att plugga med och fick därför panik på måndagsmorgonen när jag insåg stressen. So,sv,bild,franska och idrott skulle pluggas in i olika stora mängder på endast två lediga eftermiddagar.

På måndagen och tisdagen blev det alltså plugg.

På onsdagen tog jag och Ida tåget in till Örebro direkt efter sista timmen. När vi kom fram till conventum satt redan en hel flock med olika slag av människor framför dörrarna. Vi hade bestämt att skita i idrotts provet tidigare och plugga när vi stog och väntade endast, vilket självklart glömdes bort de fyra timmar mellan skolans slut och förbandets första låt, vi har två välanvända hjärnor. När insläppet skädde släpptes vi in flockvis(tio pres/flock). Vi kom in i den andra och stod därför självklart längst fram när mitten.

Förbandet  Abalone Dots var bra, men inget man sätter på bara sådär. De var mysiga, folkliga.

När kvällen höjdpunkt började spela var det mäktigt. jätte mycket människor på scen, jätte mycket fina instrument, jätte mycket bra musik, jätte mycket fina bakrunds bilder/filmer och helgonet förståss! Allt var jätte bra till de två sista låtarna(kom änglar, med solen i ögonen), då var det himmelskt ljuvligt! Helt underbart!

På torsdagen var det idrotts prov vilket jag duktigt pluggade oin kavrten inna, och set skulle inte förvåna mig om jag fick MVG.Okej, det var inget svårt prov, lite om kondition bara, nästan i stil med ett läxförhör. Det är sånt  jag inte borde skriva.

På kvällen var det inneband natt där skolans kalsser möts, vårt tjejlag kom tvåa. Killarna har jag ingen aning om var de hamnade på för någon placering eftersom de får köra på en större plan en kilometer vår lilla skola. Denna skillanad på planer ska elevrådet(jag) självklart ändra på till nästa år, hot med anmälan ska ske mot idrottslärarna nästa vecka, det är inte rätt enligt varken jämo eller innebandyförbundet.

Idag var jag med damerna i örebro, som vanligt förlorade jag kampen om att över ge det curry stinkande La Baguette. Lite julklappar, örhängen och en cardigan inhandlades.

image101
bilden är tagen med idas kamera utav mig, tror jag.

Läste nyss lite om lars winnerbäck där det visar sig att "dans med svåra steg" är inspelad i Askersund! Herre gud! Det är en sensation! Det är det störrsta som har hänt denna stad(by) sen  drottning Kristina gav staden stadsrättighet. och det har JAG missta? Staden som är så lite kan bara ha en studio som är cafeteria-roffes, där förövrigt min fars fru spelat in en härlig möhippe låt. Jag vet vem jag ska fråga ut på måndag, det vet jag verkligen! Cafeteria-roffe ska tilltals! Det här är stort, stort!

Frid! / Ebba





Okej, jag kanske överdriver lite men jag är fortfarande i chock tillstånd!



Kommentarer
Postat av: Anonym

jag visste det där med lasse. visste inte du? :O

2007-12-08 @ 14:50:13
Postat av: ebba

nej det gjorde jag inte, hde ingen aning:P har du ngot namn?

2007-12-08 @ 16:23:06
Postat av: Ida

hahaha, det var jag ebba. var bara tvungen att skynda mig att skriva kommentaren. uppenbarligen hade jag lite väl bråttom.. (höhö)

2007-12-08 @ 21:08:19
Postat av: ebba.

Du är en galen kvinna som inte säger något!

2007-12-08 @ 22:11:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0