Tankar kring julen.

Idag hittade jag en amelia tidning som var runt 2 år gammal . Där stod det om folk som vägrade julen! trots att jag älskar julen och allt som hör där till , så flög tanken genom mitt huvud, Varför inte vägra julen, tänk hur många granar som skulle sparas om man inte hade en gran, tänk hur mycket bättre världens alla barn skulle få det om vi skänkte julklapps-pengarna istället för att alla stackars föräldrar "måste" jul-handla för pengar dom inte har för att deras barn ska få en lika dyr mobil som sina kompisar, Och medans vi jul-stressar så sitter företagarna där och gottar sig i vinster och lejer ännu flera barnarbetare, Jag tror jag struntar i julen nästa år!


Är tyvärr inte så klyftig att jag fattar det där med att man kan ändra så man kan ladda upp bilder fast man inte kan det, bla bla bla... 

                                                                                  
PS! mitt nya favvo-band är Camera Obscura ♥

Ida



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0