Bratz.

image40


I fredags slank det ner ett toys"r"us reklamblad i familjens brevlåda. Jag gjorde allt för att bläddra förbi dessa sidor  med bratz när jag tittade tillsammans med lill sis nr.2 och istället lockade med racer banor lite längre fram, som turligt nog föll  min kära lillasyster på två år i smaken.

Vi börjar med midjorna. De är ungefär i samma klass som den där damen i USA som hade hafft korsett hela livet och nu hade en midja i storlek med en cd, så visst de är inte helt orealistiska men de skapar en sjukt ideal.

Huvudet: Det får vi nog dela in i olika kategorier, där är mycket galet.

Ögonen: Förutom att de är fem storlekar för stora och har konstig form så har de  som dåliga förebilder alldeles för mycket smink. Det är inte vanligt att man ser någon med så mycket ögonskugga så högt upp och att då ögonbrunen sitter en centimeter över det, det är onaturligt.

Näsan: ser ut som om de har misslyckats med en operation för att få bort den.

Munen: Tycker jag ser ut som en geishas mun fast 20 storlekar större. Där får man inte in en miniräknare minsann.

Håret: Visst det är realistiskt att spara ut sådär långt men förra gången jag var barnvakt hos minna barnvaktsflickor och de skulle sminka sig till clowner i deras gömställe så försökte jag göra en fläta på deras bratz, vilket inte gick för att det var för tjockt, och nej jag har aldrig sätt en människa med så tjockt hår att det inte går att fläta det om det går ner till midjan.

För övrigt är propotionerna på en bratz inte riktigt humana då det går tre och en halv överkropp för att sträcka sig över hela dess långa ben och huvudet är längre än överkroppen.

Jag hörde ryktas tidigare i år om att dessa skulle sluta produceras vilket TOYS"R"US glatt medelade inte var sant.
Bratz tillåts inte överträda min tröskel så länge de inte får vanliga propotioner. Punkt slut.



Trevlig dag! / Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0