Start.

image2

Nu tänkte jag, ebba ta på mig ansvaret att skriva det första riktiga inlägget. Vi är fyra udda vänninor som tänkte att det nog vara vår tur att förlja med denna oändliga bloggström, eller det var jag som tog insiativet.
 
Först tänkte jag skriva en raffig presentation om mig, men insåg snart att det skulle ta allt för lång tid och för omvärlden skulle det vara ointressant. Så till slut kom jag fram till att det nog kommer fram med tiden vilka vi är. Den här helgen har varit härlig, en bra start på höstlovet full av David Bowie, fototagning, loppis, god mat och ännu ett gott försök att lära mig gitarr.helgen har även innehållit stela samtal med morföräldrar och en "bonus farmor", vars hus brann ner till grunden i måndags. Jag förstår inte hur hon orkar med. Hon är över åttio och inom det två senaste månaderna har hennes älskade man dött, hennes äldsta barnbarn gift sig och nu har hennes hus, hennes hem de senaste femtio åren, brunnit upp. Det måste vara den mest hemska hösten i hennes liv. Nu har trotts allt Ingegärd hittat en lägenhet i centrala motala, nära en ica affär och igår var vi på en loppis tur för att leta upp saker till hennes nya hem. Trotts allt detta hemska har hon skarattat och givit leenden hela helgen, livet är underligt.



all lycka/ Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0