Pasta

Har aldrig riktigt förstått det där med att koka pasta.
Det är på något sätt för lätt att kunna. Är alltid osäker på hur man gör och måste läsa instruktionerna.
Var det så att man kokar upp vattnet först innan man häller i makaronerna eller tvärtom?
Dessutom ris. Hur kan man lyckas med att koka ris utan att det fastnar på botten eller bränns? Min mamma kan det, men inte jag och mina loppor.
Min hemkunskaps lärare har gett mig några tips om det där med ris, man ska ha mycket låg värme annars går fibrerna ut. Det har tyvärr inte sjunkit in. Måste ta tag det där med vardagsmatlagning.
På tal om köttbullar så har det varit en underbar dag för övrigt. Fint väder och första glassen för i år smakade utsökt! Det blev den nya magnum "mayan mystica" med smak av honung, kanel och muskot den glassen rekommenderas, påminde mig om julen lite!

Om några veckor är det ut att praoa igen och den här gången blir det på ett dagis, det blir en spännande upplevelse må jag tro. Jag återkommer.

S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0