autumn





Oj. Nu känns det som om hösten kryper närmre, och närmre in på själen min.  Det blir så mörkt, det regnar, jag går runt med halsduk och det luktar stekta kantareller i hela huset. Jag är ganska bekväm med tanken på höst, men då är inte skolan inräknad. Tänk om man ändå var några år äldre och kunde flytta till London och jobba en höst. Vad vackert det skulle vara. Gå och ta en chai latte efter jobbet på ett mysigt fik med tusentals fina bakverk och på fredags kvällarna gå ut och dansa häcken av sig.

Tills dess måste jag bättra på min engelska, den ligger på botten av skalan. Vad engelsmännen måste skrattat inombords när de hörde mig i höstas när jag var i london med min farmor. Ujujuj.

Peace! / Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0