Konfirmation och kristendom

Hej!

Idag var det konfirmationdags för mig och kamrater. Jag har så mycket tankar och funderingar runt kristendomen. Jag blir mycket förvirrad.
ett exempel:  Våran präst påstår att gud har skapat  var och en av oss människor och älskar oss alla för den vi är. Han säger i stort sett att gud skapat jorden. Ok, så länge är det väl inget konstigt.. Men om gud skapat var och en av oss människor och jorden så har han ju skapat homosexuella, och det jag tycker är underligt är att om gud då älskar dom, så ska dom väl ha samma rättigheter? Ingen av våra präster skulle i nuläget kunna tänka sig att viga ett homosexuellt par. påstår inte nu att alla är så. Men säger dom inte emot sig själva då? En ordentlig förklaring skulle sitta på sin plats.


image302

Premiär dags för tygskor idag! Dock inte det smartaste valet, men mycket
efterlängtat!


Ida


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0