Sandefjord.

image269

image270

image272

Bilder från norge.sammanfattning av Sandefjord: plocka upp hundbajs påsar existerar inte och de äter de stackars utrotningshotade valarna, med gott samvete. Jag älskar att skuldlägga alla mäniskor i en stad för något som ett fåtal sysslar med, stadig ironi. 

 I en lakpark låg det är bred och lång jätte rackabajsare, det är sånt som uppskattas.

Det var trevligt att träffa martina och få en inblick i hennes nuvarande liv med nya bekantskaper. Jag ska nog flytta til en sådan där klippig havs stad när jag blir stor.

En liten notis. När vi var ute vid havet och gick på klippor så klämmde pappa ur sig "Den som hoppar i vattnet får en glass". Vi fortsatte gå med leenden på läpparna men Agnes, min 2 ½ åriga lillasyster såg det fiffiga i det hela,  en glass sitter ju aldrig fel. Så hon slängde sig i närmaste vattenpöl och snurrade runt. Och självklart fick hon en glass, men hon blev lite för kall för att uppskatta den, så jag åt upp den, mums.

Norska är ett charmigt språk.


Ebba

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0