Jane Auten & Sol!

image217

image218
Äldre by med nymodigheter som 70-tals hus, asfalt och tennisplan.
image219

Igår var det sol för första gången på evigheter, såhär inåt land når den oss inte ofta. Trots nollgraden känndes det som vår. Men det är ingenting mot dagens väder. Flera plus grader, sol och semle tabberas på tutingen  sänkte inte riktigt vårkänslan. Vår, Vår härliga vår! Dock är risken nog större än jag hoppas att det blir riktigt kallt igen.

Om nu denna kyla skulle slå till så har jag lite underhållnings tips till er. Jane Austen i all ära. En facinerande kvinna det där... Just nu är det filmatiseringen av övertalning som härjar över min själ.med fin musik, fint skådespeleri, fin miljö och underbar historia är det svårt att inte bli medtagen.

Stolthet och fördom rekomenderas den med. Härligt språk kan jag bara säga och det osynliga hos överklassen under 1700/1800- talet.Oj, oj, oj. Dock är dessa två ganska lätta att blanda ihop. gå till biblan nu vänner, bekanta och okända!

Ebba

Kommentarer
Postat av: Iris

Jane Austen är mys! tack för kommentaren!

2008-01-15 @ 23:41:33
URL: http://iriselsa.blogg.se
Postat av: Rana

mhmmm
stolthet o fördom är fin den.

2008-01-21 @ 21:32:30
URL: http://jagochkarl.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0