Janis Joplin.

image232

Janis Joplin.

Åhåjaja. Hippie kulturen i alla ära.
Summertime är en skön melodi och sjungen med frän röst.
Kan tänka mig slutet av en spelning. Alla står ner knarkade och gungar i central park. Det är så jag tänker.
Trots denna tanke tycker jag det är låter väldigt härligt. Jag lockas till Hippie kulturen och dess musik och drogande.
små präktig som jag är har detta alltid skrämt mig, i allafall sedan första gången jag såg Hair.
Skrämande och härligt är vad det är.

För övrigt är alla min tre kompanjoner på konfirmationsläger för att sätta sin andlighet på prov.
Jag vet inte om vi skulle ha hittat på något om de var hemma, men tanke på att inte kunna hitta på något med dem är obehaglig. Så  jag passar på att läsa Dorian Grays porträtt av Oscar Wild. Mumsigt.

Trevlig fortsättning av livet!
Ebba

Kommentarer
Postat av: Kantarella

Try och Cry Baby är ännu bättre än Summertime. Sök upp hennes spelning på Woodstock på youtube, för den rekomenderas starkt. Scennärvaro var ordet.

2008-01-27 @ 10:06:58
URL: http://kantarella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0