Fredagen den 23 Januari 2009

Efter skolan, på ebbas intiativ samlade vi in pengar till Gaza med hjälp av sparbössor från röda korset.
Vi stod utanför ICA och systemet.
 - Hej, vill du skänka pengar till Gaza?
Somliga skänkte några kronor, en tjuga och enstaka en hundralapp och efter bara 1 timme så hade vi samlat ihop flera hundra!
och jag har också besluitat att varje gång jag ser någon samla in pengar för välgörande ändamål ska jag skänka det skrammel jag har för jag vet hur frustrerande det är när någon bara ignonerar när man själv håller i sparbössan.

Efteråt åkte vi hem till Ebba, stekte bananer och kollade på romeo&julia som hade ett så dåligt intro att man bara ville kasta ut DVD-skivan genom fönstret.
Vi gjorde pizza, skratta och kolla på Kenny Starfighter
En helt underbar kväll bara!

Kommentarer
Postat av: ELIN L

stekta bananer??

2009-01-25 @ 18:50:34
URL: http://soilkid.blogg.se/
Postat av: Ebba

Verkligen helt underbar, den bästa den här vintern!

2009-01-25 @ 18:54:55
URL: http://sirsandrowandherarmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0