Orgidéer, solkatter och karameller





Jag älskar eftermiddagsljus. Det är så oerhört fint. Det är dunkelt med ljust på samma gång. När solen lyser blir det så fina, varma färger att man bara vill smälta som isen på våren och omfamnas av helheten. Det hugger till i hjärtat av välbehag. Även när solen är gömd bakom ett  tjockt, mörkt täcke av svävande vatten är eftermiddagsljuset vackert. Jag tror det är de dramatiska skuggorna som bildas innan solnedgången som skapar tjusiga bilder överallt, var skorna än för mig.
Allting är fint i eftermiddagsljus.


I fredags köpte jag Trocadero-karameller. De är otroligt smaskiga, men väldigt märkliga. När man först stoppar in dem i munnen smakar de öronvax. Efter sisådär en halvminut börjar de smaka järn och strax därpå en söt, syrlig smak av Trocadero. Det är lite charmen med dem, att de först smakar så vidrigt, men sedan ger en av de alla underbara smakerna här på jorden. En annan trevlig sak med dessa karameller är att de aldrig tar slut. Jag har fortfarande kvar ungefär femton stycken, och det efter en helg då jag ätit av dem väldigt ofta och även bjudit en hel del. Högst besynnerligt. Börjar nästan tro på magi. Sammanfattningen av detta lyder;
Trocadero-karamellerna har erövrat smaklökar ända ner till Närke!


Ebba

Kommentarer
Postat av: Sara

Vart kan man köpa trocadero karamellerna?

2009-03-24 @ 12:57:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0