Björn Svantesson






Dessa bilder är ritade av Björn Svantesson. När jag fann dem blev jag fullkomligt förälskad i dem. Jag älskar knasiga hus som man kan gå vilse i. Jag älskar klippor vid havet. Jag älskar miniatyrvärldar. Jag älskar teckningar med massa små, små streck. Jag älskar märkliga detaljer. Som ni kanske förstår älskar jag därför även sådant här. De är så fullkomligt magnifika, briljanta!

Om jag fick välja att bo i något av dess hus skulle det bli nr. 1. Bara tanken att sitta där uppe i någon av de översta våningarna, i ett rum med massor av fönster, en mängd kuddar, tyg och tavlor på väggarna som hänger snett, och där läsa en gammal fin sliten bok med en disig havsvy utanför fönstret. När jag gick ut i trapphuset skulle jag få en lätt svindel av den oerhört höga trappan som är helt snebyggd. Det skulle vara målade trägolv med trasmattor på i alla möjliga färger och på väggarna skulle det sitta bokmärken, tidningsutklipp och foton. I huset skulle det finnas massor av onödiga rum med massor av saker i. Åhh.

Eb

Kommentarer
Postat av: marie

Jag kom också in på hans blogg idag (genom 365) och jag fick samma känslor som du beskriver!

2009-05-14 @ 21:14:31
URL: http://bapaba.blogg.se/
Postat av: Ebba

Så..(jag säger det igen).. underbart!

2009-05-15 @ 18:41:28
URL: http://sirsandrowandherarmy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0